راهنمای تعویض ترموستات مرسدس

راهنمای تعویض ترموستات مرسدس

ترموستات از زمان شروع موتور تا زمان رسیدن دمای کار موتور بسته می شود. در این مرحله ، ترموستات باز می شود و به مایع خنک کننده اجازه می دهد تا بین بلوک موتور و رادیاتور در جایی که خنک شده است گردش کند.

ترموستات می تواند در حالت باز یا بسته خراب شود. هنگامی که در حالت بسته قرار گرفت ، موتور مرسدس شما بیش از حد گرم می شود. در صورت عدم موفقیت در موتور باز ، موتور مرسدس بنز شما مدت زمان طولانی را برای رسیدن به دمای عملکرد عادی می برد.

علائم ترموستات مرسوم در مرسدس

ترموستات می تواند در حالت باز یا بسته خراب شود.

هنگامی که در حالت بسته بایستد ، می تواند باعث گرم شدن موتور شما شود.

در صورت خرابی در حالت باز ، موتور مرسدس بنز شما مدت زمان طولانی را برای رسیدن به دمای عملکرد عادی می برد. در این حالت ، ممکن است Check Engine Light روشن شود. می توانید با خواندن کدهای خطای ECU این مسئله را تأیید کنید. در اکثر موارد ، دمای خنک کننده را زیر ترموستات که کد خطای دما را تنظیم می کند ، دریافت خواهید کرد. هر کدام از این بهترین خوانندگان کد OBD II قادر به اسکن مرسدس بنز شما هستند. در این مقاله نحوه استفاده از اسکنر OBD II برای خواندن کد گسل موتور چک / ECU به شما نشان داده می شود و همچنین در حرکت آمپر آب از حد معمول پائین تر قرار می گیرد و در هنگام استفاده از بخاری خبری از باد گرم بخاری نیست .

پس از تأیید عدم موفقیت ترموستات ، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا نحوه جایگزینی آن را یاد بگیرید. تعویض ترموستات آسان است. قبل از شروع تعویض ترموستات در مرسدس بنز ، اطمینان حاصل کنید که موتور سرد است.

1-برای تعویض ترموستات ، باید مقداری مایع خنک کننده را از رادیاتور تخلیه کنید. در پایین رادیاتور مرسدس بنز شما باید یک پلاستیک تخلیه وجود داشته باشد. آن را آزاد کنید تا مقداری خنک کننده آزاد شود. اگر تصمیم دارید که خنک کننده را از بین نبرید که هنگام خارج کردن ترموستات از محفظه ، مایع خنک کننده از شیلنگ رادیاتور و ترموستات وجود دارد.

2-گیره شیلنگ رادیاتور را شل کنید.

5-برای جدا کردن دو پیچ ترموستات از سوکت the-Torx استفاده کنید. اگر ماشین شما دارای کانکتور برقی است ، از حسگر جدا شوید. این سنسور معمولاً در مدل های 2008،2009،2010 و مدل های جدیدتر مانند C300 و E350یافت می شود. ترموستات را از بلوک موتور جدا کنید. اگر ترموستات سست نشود ، ممکن است نیاز باشد که آن را با استفاده از یک پیچ گوشتی مسطح خراب کنید.

6-ترموستات جدید را به ترتیب معکوس نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که واشر جدیدی برای ترموستات دارید. واشر قدیمی را باید بردادو پیچ را محکم کنید و شیلنگ رادیاتور را دوباره وصل کنید. دو پیچ را از هم دور نکنید. یعنی به صورت مساوی پیچ ها را سفت کنید اگر آچار گشتاور دارید می توانید این دو پیچ را تقریباً 10 نیوتن متر محکم کنید.شته و دور ریخت.

7-خنک کننده را به مخزن انبساط رادیاتور اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ هوایی در سیستم خنک کننده به دام نمی افتد.

8-موتور را روشن کن. اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی از خنک کننده در نزدیکی ترموستات وجود ندارد.

9-مشکلات و سؤالات متداول در مورد ترموستات مرسدس بنز

علائم ترموستات که به درستی روی مرسدس بنز کار نمی کند چیست؟

مرسدس بنز شما می تواند بیش از حد گرم شود یا خیلی طولانی طول بکشد تا به دمای کار برسد. هنگامی که موتور برای رسیدن به دمای کار طولانی مدت طول می کشد ، ECU چراغ Check / Light Warning را بررسی می کند.

آیا در صورت روشن بودن چراغ موتور چک ، به ترموستات جدید نیاز دارم؟

در مدل های مرسدس بنز E، C، S، CL، CLK، SLK، GL، G، ML ، واحد کنترل موتور نظارت بر مدت زمان طولانی برای گرم شدن مایع خنک کننده را کنترل می کند. این برای موتور مهم است. آیا تنها در صورت رسیدن دمای کار ، بهترین کارایی سوخت و حداقل سایش در موتور را به دست می آورید.

ترموستات در چه دما باز می شود روی موتور مرسدس بنز؟

 

در حالی که این می تواند متفاوت باشد ، برای مثال در E320 و C240 ، ترموستات در 87 درجه سانتیگراد باز می شود.

چه اتفاقی می افتد اگر ترموستات در حالت باز نماند؟

اگر ترموستات در وضعیت باز نتواند ، مانع از رسیدن مایع خنک کننده به دمای طبیعی کار شود و در نتیجه موتور به درستی گرم نمی شود و یک چراغ هشدار دهنده موتور را روشن می کند.

کدهای خطا که می توانند به دلیل خرابی ترموستات خنک کننده موتور ایجاد شوند.

P0128 - دمای خنک کننده زیر ترموستات تنظیم کد خطای  دما.

آدرس سایت : www.autogolchin.ir

تلفن :۳۳۵۵۴۱۲۱    تلفکس :۳۳۱۳۲۱۹۱ 

آدرس اینستا :mercedesbenzz_golchin 


منبع: تعمیرگاه مرسدس بنز گلچین


برچسب‌ها: